کد خبر 617540
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۸

نخست وزیر ترکیه گفته است که کشورش نمی‌تواند درباره درخواست استرداد فتح‌الله گولن از آمریکا هیچ نرمی از خود نشان دهد یا سازش کند.

 به گزارش مشرق، به نوشته روزنامه حریت، بنعالی ییلدیریم، نخست وزیر ترکیه در جریان گفت و گو با جمعی از خبرنگاران ترکیه‌ای پس از اعلام سفر جو بایدن، معاون رییس جمهوری آمریکا به ترکیه گفت: موضع آمریکا در حال بهتر شدن است. آمریکا نمی تواند درخواست ما را در استرداد فتح الله گولن، روحانی در تبعید و مخالف دولت ترکیه نادیده بگیرد. او در کودتای نافرجام علیه دولت دست داشته است.

وی افزود: من و رجب طیب اردوغان، رییس جمهوری ترکیه در شب کودتا تصمیم گرفتیم تا پای جان مبارزه کنیم.

ییلدیریم همچنین اعلام کرد که 76 هزار و 597 نیروی خدمات شهری بخاطر ارتباط با کودتا از کار برکنار شده‌اند و 4897 تن شامل بیش از 3000 سرباز از پست های خود منفصل شده‌اند و با این تعداد،‌ رقم نهایی افراد مرتبط با کودتا که از کار برکنار شده‌اند به 81 هزار و 974 تن رسیده است.

نخست وزیر ترکیه ادامه داد: البته این مساله سخت است که تعیین کنیم چه کسانی به صورت مستقیم در این کودتا دست داشتند اما ما تمام تلاش خود را به کار می‌گیریم تا از وقوع اشتباهات جلوگیری کنیم. شبکه ای از 50 هزار فرد مرتبط وجود دارد. ما هنوز اطلاعات محدودی داریم و تمام تلاش خود را به کار گرفته‌ایم تا کمترین خطاها را مرتکب شویم.

این مقام مسئول دولت آنکارا گفت: اشخاص حقیقی و نه حقوقی نیز در ارتباط با گولن تحت بررسی قرار خواهند گرفت.

وی درباره بحران سوریه نیز به خبرنگاران گفت: شگفت زده نشوید اگر در شش ماه آینده با تحولات بسیار مهمی در سوریه روبرو شدید.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس